پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۰۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
آژانس بین المللی انرژی اتمی طی یک بیانیه از حضور بازرسانش در دومین مکان مورد توافق در پادمان خبر داد و گفت نمونه‌ها یزیست محیطی از این مکان تهیه شده است.

شعار سال: آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ تائید کرد که طبق توافق صورت گرفته با ایران از دومین مکان مورد نظر بازدید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «به‌عنوان بخشی از توافق با ایران، برای حل و فصل مسائل اجرای پادمان که توسط آژانس مشخص شده، این سازمان در هفته جاری به دومین مکان دسترسی مکمل را صورت داده و از نمونه‌های زیست محیطی استفاده کرده است.

آژانس پیش تر ادعاهایی را درباره آنچه فعالیت های هسته ای اعلام نشده در مکان هایی در ایران خواند مطرح کرده بود.  

با این حال دو طرف، چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ در پایان سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات ایران، توافق کردند تا همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کنند و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ به صورت موقت توسط ایران در حال اجراست، ارتقا بخشند.  

گروسی هفته گذشته در شصت و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرد که این نهاد بین‌المللی به صورت دائم اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را ذیل برجام به شورای حکام گزارش می‌کند.

وی افزود: آژانس به راستی‌آزمایی درباره عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده توسط ایران طبق معاهده پادمانی ادامه می‌دهد. همچنین ارزیابی‌ها درباره عدم وجود مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده ادامه دارد.

مدیرکل آژانس همچنین یادآور شد که ماه گذشته با رئیس جمهوری و سایر مقامات ارشد ایران برای پرداختن به پرسش‌های باقی‌مانده و به ویژه حل مساله دسترسی به دو مکان در ایران، رایزنی کرده است.

وی با بیان اینکه «ما درباره مسائل اجرایی پادمانی مورد نظر به توافق رسیدیم» افزود: آژانس سپس طبق پروتکل الحاقی به یکی از دو مکان دسترسی و بازرسان از محیط نمونه برداری کردند که متعاقبا بررسی خواهد شد. وی افزود که دسترسی به مکان دوم نیز برای این ماه برنامه ریزی شده است.
گروسی بر همین اساس از توافق حاصل میان ایران با اژانس استقبال و ابراز امیدواری کرد که این مساله به تقویت همکاری‌های دو طرف منجر شود.

 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار خبر: 9 مهر 1399، کد خبر: 84060184، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
من به این بازدید ها از سازمان ملل خوش بین نیستم! این ها با همکاری امریکا به خیلی از کشور های مخالف امریکا افترا زدن و دستور حمله گرفتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
تا ما سیستم خودمون رو شفاف نکنیم همین موضوعات تا ابد دنبال ما هست ما با کشورهای جهان چه فرقی داریم؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
0
0
ایران تمام تلاش خود را برای راستی آزمایی دارد انجام میدهد که این شجاعت ایران و سرافکندگی دروغ گویان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین