پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: در مجلس ما که یک نهاد مهم قانون‌گذاریست و سرنوشت کشور در دستش است تعدادی افراد با تندروی و سواستفاده از اختیار و قلب بعضی از مسائل به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند.
شعار سال: مرتضی مبلغ در گفت‌وگویی، درباره تلاش برای بررسی مجدد طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس که با واکنش افکار عمومی مواجه شده است، گفت: در حالی که مشاهده می‌کنیم در جامعه برخی از افراد به دلیل اظهار ظر شخصی و درج یک مطلب خاصی در یک روزنامه‌ای که تیراژ محدودی هم دارد گاهی با اتهام تشویش اذهان عمومی احضار و محکوم به زندان می‎‌شوند؛ اما در مجلس ما که یک نهاد مهم قانون‌گذاری است و سرنوشت کشور در دستش است برخی با تندروی و سواستفاده از اختیار و قلب بعضی از مسائل به گونه‌ای به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند و هیچ اتفاقی هم در کمال تاسف نمی‌افتد.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات یادآور شد: در شرایطی که جامعه در روز‌های پایانی سال از گرانی‌ها ملتهب و نگران است و همه غم، درد و رنج تامین مایحتاج عمومی خودشان را دارند باید هرچه بیشتر با مردم همدلی و سعی کرد شرایط مساعد را فراهم کرد، این تندرو‌ها در مجلس دست به کار‌هایی می‌زنند که وجدان عمومی را تحریک و تخریب و واقعا در اذهان عمومی تشویش ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در همین ماجرای ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که تقریبا همه کارشناسان و معتقد هستند این را نباید به طور ناگهانی و به طور تمام حذف کرد و باید تدریجی این کار‌ها انجام بگیرد، برخی با جدیت ایستاده‌اند که این ارز را به طور کامل حذف کنند و مشخص است که عواقب سوء آن در جامعه چه خواهد شد؛ بله یک چنین اتفاقاتی متاسفانه در حال رخ دادن است و جریان‌هایی تندرو که توانسته‌اند از طریق با رانت‌های گسترده سیاسی و تبلیغاتی وارد مجلس شوند دست به این حرکت‌ها می‌زنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: واژه صیانت یک واژه ارزشمند و زیبایی است این جریان‌ها آن را مقلوب، معکوس و تخریبش کرده و کار‌های خودشان را تحت عنوان چنین واژه‌ای پیش می‌برند و متاسفانه اگرچه هیات رییسه کلیات تصویب شده در کمیسیون مشترک را رد کرد، اما خوشبین نیستم و معتقدم این‌ها همچنان به حرکت خودشان در کشور ادامه می‌دهند.

وی خاطر‌نشان کرد: بعد از ۴۳ سال تجربه‌های مختلف که در کشور در زمینه این نوع مسائل اتفاق افتاده است، هنوز ذهن بسته برخی از این جریان‌ها تکان نخورده و درس نگرفتند که راه مقابله با تهدید‌های فرهنگی و رسانه‌ای این روش‌های منسوخ و از کار افتاده نیست. متاسفانه این روش‌ها نه تنها هیچ گره‌ای را باز نمی‌کند بلکه کورتر هم می‌کند و در واقع این‌ها باید مشکل را در درون خودشان جستجو کنند و به قول حافظ بفهمند آنان و تفکرشان مشکل جامعه است نه این مسائلی که مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه چرا اجازه داده می‌شود تندرو‌ها در کشور یکه تازی و مشکل‌سازی کنند، خاطرنشان کرد: خدایی نکرده اگر مردم به خاطر این روش‌ها و باتوجه به مشکلاتی که دارند، تحت فشار‌های بیشتر واقع شوند و دست به واکنش‌های ناخواسته بزنند، چه دستاورد‌هایی برای کشور خواهد داشت؟
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی امتداد، تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۳۸۷، www.emtedad.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین