پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد محمدرضا باهنر، برای رفع حصر را ناشی از مسئولیت شناسی او، اما ناکافی ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد، بهتر بود که ایشان برای حل مشکل پیشنهاد می‌دادند که اتهام‌های همه طرف‌های مؤثر در حوادث سال ۸۸ مورد رسیدگی قرار بگیرد و به محصوران نیز اجازه دفاع داده شود تا با مشخص شدن سهم هر کدام از طرفین، این پرونده برای همیشه بسته شود.

شعارسال: باهنر پیشتر از پیشنهاد خود به میرحسین موسوی برای رفع حصر به شرط انجام ندادن هرگونه فعالیت سیاسی دیروز خبرداده بود که البته به گفته وی از سوی محصوران رد شده است.

مطهری دیروز در گفت‌و‌گو با «ایلنا» هرچند از صحت ارسال پیغام ازسوی باهنر اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما به این اظهارات این طور پاسخ گفت: گاهی ممکن است، عده‌ای از آزادی محصوران نگران باشند که تشنجی در جامعه ایجاد شود و آن حوادث ادامه پیدا کند که مشخص است، چنین مسأله‌ای واقعیت ندارد. عضو فراکسیون امید، در عین حال، به پیشنهاد دو سال پیش خود به محصوران برای رفع حصر اشاره و اظهارکرد: حدود دو سال پیش از طریق دختر آقای موسوی پیغامی ارسال کردیم که درصورت آزادی، در ادامه چه برنامه‌ای خواهند داشت که ایشان پاسخ بسیار خوبی دادند.

مطهری، با بیان اینکه باتوجه به گذشت زمان نسبتاً طولانی دوساله از ارسال این پیغام برای محصوران، پاسخ دقیق آنها را به خاطر ندارد، گفت: فحوای کلام محصوران این بود که به انقلاب علاقه‌مند هستند و به آن پیغام، پاسخ مثبت و خوبی داده بودند که حاکی از حمایت ایشان از وحدت ملی و خیرخواهی برای انقلاب اسلامی بود و در آن، هیچ نشانه‌ای از اعتراض یا تفرقه وجود نداشت. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این اظهارنظر باهنر که درصورت برگزاری دادگاه، حکم محصوران اعدام خواهد بود، گفت: اینکه گفته‌اند، حکم محصوران اعدام است، حرف درستی نیست؛ چراکه محارب یعنی کسی که به‌صورت مسلحانه با نظام اسلامی مقابله کرده باشد، درحالی که این افراد چنین کاری نکرده‌اند و اگر هم اتفاق‌هایی افتاد که منجر به کشته‌شدن تعدادی از افراد شد، بخشی از آن ناشی از مدیریت نامناسب بحران بود.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم همه تقصیرها به گردن محصوران است. همه طرف‌ها باید در این خصوص پاسخگو باشند. به هر حال، مهم این است که حرف‌های آنها را بشنویم و اینکه یک طرف قضیه در حصر باشند و اجازه دفاع نداشته باشند و از این‌سو، مرتباً اتهام‌هایی به آنها وارد کنیم، اقدام منصفانه و جوانمردانه‌ای نیست.

نماینده تهران در مجلس یادآور شد: حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ مرهون فضای احساسی آن دوران بود و به فرض محال که این افراد چنین قصدی داشته باشند، قطعاً این بازگشت به آن دوران محقق نمی‌شود؛ ضمن آنکه محصوران هرگز چنین قصدی ندارند و بارها گفته‌اند که از دولت حمایت می‌کنند و درصورتی که از حصر خارج شوند، به اتحاد و آشتی ملی کمک خواهند کرد.

* وزیر ارشاد درباره کنسرت‌ها نباید عقب‌نشینی می‌کرد

علی مطهری همچنین در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص اظهارات اخیر امام جمعه مشهد نسبت به اجرای کنسرت‌ها در استان خراسان رضوی گفت: درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و این گونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند.

وی ادامه داد: این کار و نظر، غلط و نادرست است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نباید زیربار این موضوع می‌رفت. معنی ندارد بگوییم که یک استان از قانون مستثنی است. در اینجا وزیر ارشاد عقب‌نشینی کرده و کارش هم درست نیست و حتی می‌شود مورد سؤال در مجلس واقع شود. مطهری درخصوص شرایط خاص شهر مشهد نیز گفت: این موضوع از کجا آمده است؟ چنین چیزی اصلاً معنی ندارد. اگر یک کنسرتی اشکال شرعی دارد، در هیچ جا مجاز نیست و نباید اجرا شود و اگر اشکال شرعی ندارد، برای همه شهرها قابل اجراست. نایب رئیس مجلس درخصوص اظهاراتی پیرامون حریم امام رضا(ع) در مورد اجرای کنسرت‌ها تأکید کرد: چیزی به نام حریم امام رضا(ع) وجود ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 21 ، تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 مرداد 1395، شماره: 6289 .

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین