پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
فراکسیون حزب الله ( وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان با صدور بیانیه ای با بیان اینکه« فاجعه منا فراموش شدنی نیست»، تاکید کرد: سعودی باید تکبر،خصومت ورزی و خودخواهی را کنار بگذارد و بسرعت در محاسبات و سیاست های خودتجدید نظر کند زیرا پس لرزه های نقش ویرانگرش، جایگاه ، تاثیرگذاری، ساختار و عمق آن را نابود خواهد کرد.

شعار سال: جلسه فراکسیون حزب الله به ریاست « محمد رعد» تشکیل و در آن تحولات و مسائل منطقه و لبنان بررسی شد.
در بیانیه فراکسیون حزب الله که در پایان این جلسه منتشر شد، با تبریک عید سعید قربان به مسلمانان جهان، تاکید شده است: فاجعه دردناک منا در موسم حج تمتع سال گذشته که به جان باختن هزاران تن از حجاج بیت الله الحرام منجر شد، به طور اکید و به روشنی نتیجه مدیریت بد سعودی ها بود و باید مسئولیت آن را تحمل کنند.
در این بیانیه خاطرنشان شده است: نقش ویرانگر رژیم سعودی در قبال لبنان، سوریه ، عراق ، مصر، یمن، بحرین ، ایران و دیگر کشورها باعث ایجاد بحران ها ، درگیری ها و جنگ ها شده و همه تلاش ها برای حل واقعی این بحران ها و بازگشت ثبات و امنیت به منطقه را ناکام ساخته است.
فراکسیون حزب الله همچنین تصریح کرده است: از سرگیری گفت وگوهای ملی ضروری و به نفع لبنان و همه ارکان و ساختار آن است.
در ادامه این بیانیه آمده است: با وجود اختلاف نظرها و تضادهای سیاسی بین طرف های گفت وگوی ملی، این گفت وگو تحت نظارت « نبیه بری» رئیس پارلمان یک فرصت واقعی برای همه گروه های لبنانی است تا برای حل پرونده های ملی به راه حل دست یابند که لبنان از بحران سیاسی خارج شود و همچنین مشکلات آن بیش از این پیچیده تر و طولانی تر نشود.
جلسه اخیر گفت وگوهای ملی لبنان با تنش مواجه شد و بعداز اعلام حزب جریان آزاد ملی به ریاست « جبران باسیل» وزیر امور خارجه، نبیه بری رئیس مجلس تعلیق این گفت وگوها را اعلام کرد.
فراکسیون حزب الله ضمن دعوت از همه گروه ها و احزاب سیاسی برای بازگشت به پشت میز گفت وگوهای ملی، بر اجرای تماس های لازم برای تحقق این امر مهم در نزدیک ترین زمان ممکن تاکید کرده است.
این فراکسیون خاطرنشان کرده است: با وجود باور و اعتقاد ما به ضرورت و اهمیت ادامه فعالیت دولت لبنان و انجام مسئولیت ها و استفاده از اختیارات خود طبق قانون اساسی اما برای جلوگیری از خطر پس لرزه های اختلافات موجود باید فرصتی به منظور برقراری تماس ها با هدف بازگرداندن امور به مسیر درست خود ایجاد شود.
در بیانیه فراکسیون حزب الله تصریح شده است: براساس این رویکرد، خواستار تعویق زمان جلسه دیروز (پنجشنبه) هیات دولت شدیم و در نهایت به همه طرف ها ابلاغ کردیم که وزیران حزب الله در این جلسه شرکت نمی کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است:درک یکدیگر و تفاهم بین همه لبنانی ها، تنها گزینه برای پایان بحران سیاسی در لبنان است و دل بستن به مداخله های خارجی تنها به سردرگمی و پیچیده تر شدن مشکلات و بحران ها منجر می شود.
فراکسیون حزب الله تاکید کرده است: بهترین راه حل ، رعایت تعادل و توازن ملی و مشارکت حقیقی و اصرار همه بر احترام به لوازم همزیستی ، تمسک به قانون اساسی و سند وفاق ملی بدون هرگونه سلیقه ای و گزینشی کار کردن است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 19 شهریور 95 ، کد مطلب: 82223663: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین