پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
متاسفانه از آسیب های مستمر وارد بر نظام اداری و اجرائی کشور ما، حضور مدیرانی است که از تخصص لازم برای حوزه فعالیتی خود برخوردار نیستند. بعنوان مثال، چه لزومی دارد که اقای واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص اقتصاد کلان و سیاست های توسعه ای کشور صحبت رسانه ایی داشته باشند. به گونه ای که وارد عجائب گوئی ها شوند. ضمن حفظ احترام ایشان ، کی می خواهیم بیاموزیم که مملکت برای اداره شدن، آدم متخصص متعهد می خواهد .

شعار سال : واقعا مشخص نیست که چرا رئیس دفتر رئیس جمهور باید اقدام به مصاحبه رسانه‌ای آنهم در حوزه هائی خارج از تخصص خود کند. در کجای دنیا نمونه‌ای از این کار را دیده اید؟ چرا صدا و سیما باید از این فرد دعوت بعمل آورد یا به پیشنهاد ایشان پاسخ مثبت بدهد؟ آقایان عزیز، به والله العظم، یک روز باید برای تک تک کار‌های خود پاسخگو باشید. ما را بی خیال، حداقل به عاقبت خودتان فکر کنید.
زمانی که قیمت ارز دو نرخی می‌شود فساد اقتصادی هم به وجود می‌آید:
رییس دفتر رییس جمهور بیان داشته، مسئله تنظیم بازار در این شرایط بسیار سخت است بخصوص اگر کالای مورد نظر با ارز ۴٢٠٠ تامین شده باشد. با وجود ارز ٢ نرخی مسئولین علاوه بر تلاش برای تهیه و توزیع کالا، باید مراقب عدم سوءاستفاده واسطه‌گر‌ها در این زمینه نیز باشند.
آقای واعظی، هر دانشجوی ترم اول دانشگاهی هم این را می‌داند. شما چکاری برای حل این مشکل و کم رنگ سازی آن کرده اید؟

تعداد بازدید : 15

تحریم‌ها و عوامل روانی دو عامل افزایش قیمت کالا‌ها در کشور است:
شخص رئیس جمهوری و همه اعضای کابینه دولت سعی دارند مشکل معیشت مردم را حل کنند. دو عامل تحریم‌ها و جنگ روانی دشمنان باعث افزایش قیمت‌ها در کشور شده است. در افزایش قیمت‌ها که اکثر مردم گرفتار آن هستند ما راضی نیستیم. رئیس جمهوری و کابینه دولت جلسات زیادی را برای کنترل قیمت‌ها برگزار می‌کنند، اما عامل روانی مرتب از خارج و داخل کشور نوعی ناامیدی را به مردم تزریق میکند و در مجموع تعامل این دو باعث افزایش قیمت کالا‌ها شده است. دلیل دوم به خاطر مسایل تحریم‌ها در کشور است و اینکه در جابجایی پول دچار مشکل می‌شویم و نمی‌توانیم با همه کشور‌ها کار تجاری کنیم و کالا‌های مورد نیاز را گرانتر از حد معمول خریداری می‌کنیم و این باعث افزایش قیمت کالا‌ها می‌شود.
باید از آقای واعظی پرسید که چرا از سو مدیریت‌ها و کارنابلدی‌های سیستم اداری صحبت نمی‌کنند؟ اینکه بشکل جاهلانه‌ای در هر بازار دست ببریم و انتظار داشته باشیم، اقتصاد واکنش نشان ندهد که نمی‌شود؟ اقتصاد با توصیه عمه و خاله و دائی نمی‌گردد جناب واعظی. اقتصاد مدیر اقتصادی می‌خواهد و اداره مملکت، مدیران خاص خودش. قصد زیر سوال بردن را نداریم، اما خودتان بهتر می‌دانید از چه چیزی صحبت می‌کنیم. تحریم‌ها و عوامل روانی، حداکثر می‌تواند ۳۰-۴۰ درصد ظرفیت تولیدی یک کشور را کاهش دهد. مابقی مربوط به کم کاری‌ها و سو مدیریت می‌شود.

تعداد بازدید : 5

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین