پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۹
وجود نگاه اتمیسم به موضوعات اجتماعی بلاشک نشان دهنده ضعف نظارت و مطالبه گری و دوری از قواعد حکمرانی و بحث خیرجمعی بعنوان عامل مشروعیت حضور مدیران اجرایی است. صنعت برق کشور، صنعتی است که با راندمان بسیار پائین در حال فعالیت بوده (با تاکید بر بحث تولید و شبکه توزیع) لذا، قیمت تمام شده در این صنعت بشدت بالا می‌رود و از طرف دیگر، سرمایه گذاری در این صنعت با چالش‌های عدیده مواجه بوده و متاسفانه از نوعی انحصار پشت پرده هم در رنج است. در چنین شرایطی، اما دکتر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق انتظار دارند که اولا مردم هزینه این صنعت کم بازده را تمام و کمال بپردازند و ثانیا نابسامانی در تولید و واردات لوازم خانگی بی کیفیت با راندمان مصرف بالای انرژی هم ارتباطی به وزارت نیرو ندارد و هیچ مداخله و پیگیری هم نیازی نیست که توسط وزارت نیرو برای استاندارد‌های اجباری صورت پذیرد. خلاصه این داستان می‌شود، بیان عباراتی نظیر مصرف بیش از ۳ برابر برق مبلغ قبض را ۲۰ برابر می‌کند.‌ای لعنت بر هر چی مغز محدود نگر در هر مقامی از مدیریت اجرایی کشور در هر وزارتخانه و سازمانی که حضور داشته باشند. بیچاره‌ها، حداقل به خودتان فکر کنید که ابدیت در پیش است و روزی باید پاسخگوی کمترین‌ها هم باشید. در حوزه صنعت برق بشکل خاص از مدیران اجرایی تا سر حد وزیر می پرسیم که چرا جرات و شجاعت و توان مناظره ندارید؟ چرا در حال فرار هستید و خودتان را پشت درب‌های بسته قائم می‌کنید؟ چرا پاسخگویی به مطالبات قانونی مردم در وجودتان مرده است؟ ما قصد توهین به هیچ شخص و مقام خاصی را نداریم، اما منتظر دریافت پاسخ از مدیران و مسئولان وزارت نیرو و ضنعت برق هستیم. هرچند که فردا ( یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳) وزیر نیرو باید پاسخگو به مجلس و ارایه گزارش در مورد مدیریت مصرف انرژی در ماه‌های گرم سال و نحوه تعیین نرخ متوسط قرارداد‌های تبدیل انرژی، مبنای تعرفه برق و تدابیر متخذه برای کاهش قطعی برق صنایع، چاه‌های کشاورزی و مراکز درمانی و حساس باشد.

شعارسال: عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) بیان داشت که در فصل گرما همواره شاهد رشد مصرف هستیم، اما مهمترین موضوع در این زمینه نقش بخش خانگی در این زمینه است چرا که همواره ٥٠ درصد از برق در فصل تابستان در بخش خانگی مصرف می‌شود.

مصرف بیش از ۳ برابر برق مبلغ قبض را ۲۰ برابر می کند + یاقوتی راست می گه مردم ، راندمان پائین تولید و توزیع برق و راه بودگی بازار لوازم خانگی از نظر گرید انرژی هم باید از جیب شما تامین بشه

وی ادامه داد:مصرف صحیح در این بخش می‌تواند کمک شایانی به تامین برق پایدار کشور داشته باشد. زمینه‌های زیادی برای بهینه سازی مصرف برق در بخش خانگی وجود دارد که از دو دیدگاه مصرف درست و جابه جایی مصارف می‌توان به آن نگریست. انتقال زمان استفاده از تجهیزات پرمصرف مانند اتو، لباسشویی، جارو برقی به ساعت‌های ابتدایی روز (تا پیش از ظهر) یا انتهای شب می‌تواند یکی از مهمترین راهکار‌ها برای بهینه سازی مصرف برق باشد. وی ادامه داد: در حدود ٢٥ درصد از مشترکان، ٥٠ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند که نشانگر فرصت‌های زیادی است که برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی وجود دارد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق خاطرنشان کرد: ٢ درصد از مشترکان که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند، ١٢ درصد از مجموع برق مصرفی کشور را به خود اختصاص می‌دهند. این شرایط بیانگر آن است که الگو‌ها توسط بخشی از مشترکان رعایت نمی‌شود. برای آن دسته از مشترکان پرمصرف، فرصت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای تغییر رفتار و بهینه سازی مصرف وجود دارد به گونه‌ای که این گروه از مشترکان با تغییر اندکی در رفتار مصرفی، شاهد کاهش چشمگیر مصرف و در نتیجه مبلغ قبض‌های برق خود خواهند بود.

وی در خصوص گسترش استفاده از انرژی خورشیدی نیز گفت: براساس ظرفیت‌های قانونی موجود، در دولت سیزدهم استفاده از انرژی خورشیدی شتاب گرفته، چرا که پتانسیل‌های خوبی برای این بخش در قانون بودجه گنجانده شده است.
مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق در پایان افزود: بخشی از مبالغ دریافتی از مشترکان صنعتی، اداری و خانگی، برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص می‌یابد.

وزیر نیرو در هفته جاری درباره مدیریت مصرف انرژی در ماه‌های گرم سال باید به مجلس گزارش دهد:

جلسات هفتگی مجلس در این هفته در روز‌های یکشنبه (۲۰ خرداد)، سه‌شنبه (۲۲ خرداد) و چهارشنبه (۲۳ خردادماه) برگزار خواهد شد. در این هفته گزارش علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مورد مدیریت مصرف انرژی در ماه‌های گرم سال و نحوه تعیین نرخ متوسط قرارداد‌های تبدیل انرژی، مبنای تعرفه برق و تدابیر متخذه برای کاهش قطعی برق صنایع، چاه‌های کشاورزی و مراکز درمانی و حساس در دستور کار است که برای این موضوع از وزیر نیرو برای جلسه روز یکشنبه دعوت شده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: 17خرداد1403، کدخبر:85500799، https://www.irna.ir /سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: صنعت برق ، مصرف برق ، راندمان پایین صنعت برق کشور ، قیمت برق مصرفی در ایران ، چالش سرمایه گذاری در صنعت برق ، مشکلات صنعت برق ، قبض برق ، افزایش مصرف برق ، صرفه جویی در مصرف برق ، قبض سنگین برق ، هشدار به قبض سنگین برق ، عبدالامیر یاقوتی ، مصرف خانگی برق ، تعرفه برق خانگی ، بهینه سازی مصرف برق در بخش خانگی ، مشترکان پرمصرف برق ، گسترش استفاده از انرژی خورشیدی ، انرژی خورشیدی ، یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق ، راندمان پائین تولید و توزیع برق ، میزان مصرف برق در بخش خانگی ، تاکید بر جرایم افراد پرمصرف در حوزه خانگی ، تامین برق پایدار در کشور ، کندن از جیب مردم توسط برق بها ، برق بها یا پول خون ، مصرف درست برق و جابه جایی مصارف ، الگوی مصرف برق ، منطق الگوی مصرف برق ، عدم پاسخگویی صنعت برق ، مطالبه گری از صنعت برق ، راندمان پائین صنعت برق ، پرداخت برق بها با راندمان پائین صنعت برق ، ضعف سرمایه گذاری در صنعت برق ، گزارش علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مورد مدیریت مصرف انرژی در ماه‌های گرم سال
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
0
از خداشونه که مصرف بالاتر بره و اینا بطونن تصاعدی بگیرن از مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین