پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۸۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
مجلس شورای اسلامی حسب وظایف قانونی اش می تواند اثرات قابل توجهی بر امور مختلف کشور داشته باشد. بر اساس ماده 72 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یکی از این وظایف حل مشکلات حوزه های انتخابیه است. بر این اساس شناسایی و اولویت بندی مشکلات و میزان تأثیر گذاری آن ها در حوزه های انتخابیه و استان برای نمایندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این مرکز برای نخستین بار در سلسله گزارش‌هایی مشکلات و مسائل حوزه‌های انتخابیه را به‌جهت تعجیل در حل، اولویت‌بندی و تمرکز بر مشکلات، شناسایی و به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارائه نموده است.
شعار سال: به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این مرکز برای نخستین بار در سلسله گزارش‌هایی مشکلات و مسائل حوزه‌های انتخابیه را به‌جهت تعجیل در حل، اولویت‌بندی و تمرکز بر مشکلات، شناسایی و به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارائه نموده است.

 گزارش هر استان از طریق لینک‌های ذیل در دسترس است:
 
 
 
31-شناسایی و اولویت بندی مشکلات حوزه‌های انتخابیه مبتنی بر اسناد استان کهگیلویه و بویراحمد
 
در پژوهش حاضر ضمن معرفی اجمالی استان کهگیلویه و بویراحمد، مشکلات مربوط به استان با سه شیوه به شرح زیر که هر یک تکمیل کننده شیوه قبلی است -به تفکیک حوزه‌های انتخابیه و کل استان مبتنی بر اسناد موجود، شناسایی و اولویت بندی شده است:
۱. اولویت‌های مشکلات استان بر مبنای «میزان فراوانی مشکلات» در سطح استان.
۲. اولویت‌های مشکلات استان بر مبنای «میزان فراوانی مشکلات» در اسناد.
۳ اولویت‌های مشکلات استان بر مبنای «اعتبار اسناد» با روش رتبه بندی سلسله مراتبی (AHP) و وزن دهی اسناد مورد استفاده با استفاده از نرم افزار اکسپرت چویس (EXPERTCHOICE)، که شیوه‌ای جامع‌تر از شیوه‌های اول و دوم می‌باشد.
بعد از رتبهبندی مشکلات از طریق سه شیوه بیانشده، می‌توان بیان کرد که سه مشکل اول استان در هر سه شیوه تا حدی متفاوت است. این سه مشکل در شیوه سوم (شیوه جامعتر)، به ترتیب اهمیت عبارتند از:
۱. مشکلات مواصلاتی و جاده ای؛
۲. ناتمام ماندن طرح ‎های عمرانی از جمله سدسازی؛
۳. کاهش وسعت و تراکم جنگل ها.
دسته بندی کلان مشکلات در هر سه شیوه به ترتیب اهمیت عبارتند از:
۱. مشکلات مربوط به امور زیربنایی و تولیدی؛
۲. مشکلات اجتماعی-فرهنگی؛
۳. و در رتبه آخر مشکلات بخش مالی، بازرگانی و بودجه.
نقش کمیسیون‌ها در خصوص مشکلات استان در هر سه شیوه با تفاوت اندکی مشابه است، بدین جهت بر اساس ارزیابی این پژوهش، رتبه کمیسیون‌ها در ارتباط با نقش آن‌ها در خصوص مشکلات استان با توجه به شیوه سوم و به ترتیب عبارت است از: کمیسیون کشاورزی با اهمیت ۳۴ درصد در رتبه او، کمیسیون عمران با اهمیت ۲۸ درصد رتبه دوم و کمیسیون اقتصاد با اهمیت ۱۱ درصد در رتبه سوم قرار دارند. در ارتباط با تقسیم بندی مشکلات در سه حوزه کلان، نیز نتایج مشابه است. به عبارت دیگر، رتبه بندی فراوانی مشکلات در استان‌ها نسبت به رتبه بندی مشکلات بر اساس اهمیت در استان‌ها و همچنین رتبه بندی بر اساس اهمیت وزنی در استان‌ها تا حدی مشابه بوده و نتایج تقریبا یکسانی را نشان می‌دهد.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین