سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
تحریم های قطعات خودرو؛

جلوگیری امارات از فرستادن خودرو و قطعه به ایران

برخی منابع خبری در گمرک جمهوری اسلامی ایران می گویند گویا امارات متحده عربی قصد دارد از فرستادن خودرو و لوازم یدکی آن به بندرهای ایران جلوگیری کند و به این ترتیب هیچ کشتی ای حق پهلو گرفتن یا تخلیه بار برای ارسال به ایران را در امارات نخواهد داشت. در سال های گذشته حتا در بحث واردات مستقیم لوازم یدکی، قطعه های CKD و SKD و خودرو با این که بیش تر شرکت های ایرانی با شریک های خارجی به صورت رسمی فعالیت می کردند، اما در بیش تر مواقع موارد گفته شده از چین، ژاپن و کره جنوبی ابتدا به جبل علی ارسال می شدند و سپس شرکت های کشتی رانی دیگر این محموله های خودرویی را به بندرهایی همچون شهید باهنر و شهید رجایی بندر عباس و بندر بوشهر انتقال می دادند.
یک کارشناس خودرو مطرح کرد:

تحمیل هزینه به واردکنندگان با دپوی خودروها در گمرک

واردات خودرو از جمله بازار‌هایی است که از سال گذشته تا کنون دستخوش تحولات بسیاری شده و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. علاوه بر ممنوعیت ثبت سفارش که از دی ماه 95 در فاز اول و تیر ماه 96 در فاز دوم بر واردکنندگان تحمیل شد، شرکت‌های واردکننده خودرو از اردیبهشت‌ ماه سال جاری با یک سری مشکلاتی مواجه شدند که این موانع تا کنون نیز ادامه پیدا کرده است.
وزارت صنعت، معدن و تجارت؛

شرایط واردات خودرو توسط دیپلمات‌های خارجی اعلام شد +سند

وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به سازمان های خود در استان‌ها، براساس مصوبه هیئت وزیران شرایط جدید واردات خودروهای سازمان های بین المللی، سفارخانه های خارجی، دیپلماتها و کارمندان رسمی سیاسی و کنسولی خارجی در ایران را اعلام کرد: در این نامه آمده است این افراد مجاز به ورود یک خودرو سورای با حجم موتور بالاتر از 2500 سی سی یا با ارزش بیش از 40000( چهل هزار) دلار هستند.
چرا خودروسازان دَبه در می‌آورند!

بدهی قطعه‌سازان به خارجی‌ها؛ دو میلیارد دلار

مدتی است تعویض خودرو ثبت‌نام شده بدون رضایت مشتریان «سنت» خودروسازان شده است. این در حالی است که خودروساز زمانی مجوز پیش فروش خودرو خواهد داشت که قطعات آن خودرو به میزان پیش فروش در انبارها باشد در غیر این صورت روش پیش فروش تخلف محسوب می‌شود.
آخرین تغییرات قیمت‌‌ لوازم خانگی؛

«امین حضور» نجومی شد!

بیشتر خریداران در بازار تلویزیون دنبال یک محصول معمولی می‌گردند. خود من کسی را سراغ دارم که قبل گرانی‌های اخیر توانست با سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یک تلویزیون هوشمند ۵۵ اینچی بخرد و حالا فروشنده‌ها همان تلویزیون را ۹ میلیون تومان قیمت داده‌اند.

امروز كه ایران شده مهد پراید و امارات مهد لامبورگینی...

عكس حاضر سال 1350 را نشان می دهد که ایران خودروهای ژیان تولیدی خودش رو مستقیما از گمرک خرمشهر به شيخ نشين ابوظبی صادر می کرد!
با ممنوعیت واردات خودرو؛

مرگ تدریجی نمایشگاه داران پس از واردکنندگان

با بسته شدن ثبت سفارش خودرو و پس از آن ممنوعیت واردات، واردکنندگان یکی پس از دیگری به ناچار سفره های خود را جمع کردند وبا تعدیل کارکنان خود به یک شرکت ارایه کننده خدمات پس از فروش بدل شده اند.
عضو هیات علمی دانشگاه علم؛

ضرر ۵۰۰۰ میلیاردی ایران خودرو و سایپا طی ۶ ماه

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: تعلل‌ها و گفت‌وگوهای بی‌نتیجه برای واقعی‌سازی قیمت خودرو باعث شده که در نیمه اول امسال دو خودروساز اصلی بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان ضرر کنند.
چرا خودروسازان دَبه در می‌آورند؛

بدهی قطعه‌سازان به خارجی‌ها

مدتی است تعویض خودرو ثبت‌نام شده بدون رضایت مشتریان «سنت» خودروسازان شده است. این در حالی است که خودروساز زمانی مجوز پیش فروش خودرو خواهد داشت که قطعات آن خودرو به میزان پیش فروش در انبارها باشد در غیر این صورت روش پیش فروش تخلف محسوب می‌شود
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت:

ضرر ۵۰۰۰ میلیاردی ایران خودرو و سایپا طی شش ماه

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: تعلل‌ها و گفت‌وگوهای بی‌نتیجه برای واقعی‌سازی قیمت خودرو باعث شده که در نیمه اول امسال دو خودروساز اصلی بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان ضرر کنند.
یک قدم بزرگ!

تایر ایرانی وارد چرخه تولید جهانی رنو و پژو شد

تولیدکنندگان تایر ایران با وجود تشدید تحریم ها به جمع تامین کنندگان قطعات خودرو جهان پیوستند و قرار است با صنایع خودروسازی بزرگ جهان همچون رنو و پژو همکاری داشته باشند.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو :

30 درصد قیمت فعلی خودروهای وارداتی حباب است

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو مدعی است که قیمت خودروهای وارداتی در بازار بین 20 تا 30 درصد حباب دارد. او دلیل این افزایش قیمت را ممنوعیت یک باره واردات خودرو اعلام کرده است. کوروش مرشدسلوک گفت: ممنوعیت یکباره واردات خودرو و در نتیجه محدودیت عرضه، باعث افزایش قیمت غیرواقعی و ایجاد حباب در بازار خودروهای وارداتی شده است.
ممنوعیت واردات خودرو این بار بلا استثنا بوده است؛

ترخیص خودروهای وارداتی معطل تعیین نحوه فروش یا تحویل

پس‌از توقف ثبت‌سفارش خودرو از ابتدای تیرماه امسال مجوز جدیدی برای واردات صادر نشده است و ناظران در بخش‌های مختلف تلاش می‌کنند تا تخلفی در این زمینه انجام نشود
احتمال افزایش قیمت خودرو؛

سایه شوک قیمتی تازه بر سر بازار خودرو

به گفته محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت قرار است "که قیمت نهایی خودرو‌ها شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۶ و ۲۷ آبان) و با در نظر گرفتن همه جوانب کار از جمله قیمت‌های تمام‌شده خودروسازان و در نظر گرفتن حق و حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود."
معاون وزیر صنعت:

قیمت جدید خودروها تا اوایل هفته آینده اعلام می شود

قیمت گذاری خودرو به یک شورای مشورتی محول شده که جلسه آن شنبه یا یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت نهایی خودروها شنبه و یکشنبه هفته آینده و با در نظر گرفتن همه جوانب کار از جمله قیمت های تمام شده خودروسازان و در نظر گرفتن حق و حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود.
وضعیت مبهم آینده خودروهای وارداتی؛

تکلیف خدمات پس از فروش شرکت های واردکننده خودرو چه خواهد شد؟

بسیاری از شرکت های واردکننده خودرو با ممنوعیت واردات خودرو و پس از آن آغاز دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران با مشکلات فراوانی در حوزه فروش مواجه شدند و برخی از آن ها نیز حتی به رو تعطیلی رفته اند. اما آنچه که این روزها برای مشتریان این شرکت ها نگرانی ایجاد کرده این است که تکلیف خدمات پس از فروش این شرکت ها چه خواهد شد؟در همین ارتباط نادر وهب آقایی کارشناس خدمات پس از فروش خودرو می گوید:« در این مورد دو بحث متفاوت وجود دارد موضوع اول داخلی است و مربوط به ممنوعیت ثبت سفارش است این اولین آیتمی است که بر خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی اثر می گذارد. خودروهای خارجی باید قطعات شان از شرکت های مادر و واسطه ها تامین شود که قطعا نمی تواند تامین شود یعنی حتی اگر تحریم ها وجود نداشت ممنوعیت ثبت سفارش مانع از تامین قطعات می شد.»
حرص و ولع برای خرید نیست؛

قیمتها در بازار خودرو آرام است، جز این چند مورد

آن طور که فعالان بازار به «دنیای‌اقتصاد» می‌گویند، آرامش در بازارهای ارز و سکه، بازار خودرو را نیز به نوبه خود آرام نگه داشته و التهاب خاصی در آن به چشم نمی‌آید. این آرامش سبب شده ولع خرید نیز کاهش پیدا کند و در نتیجه، بازار در سطح کلی روزهایی آرام را به خود ببیند.
تصمیمات اشتباه دولت در حوزه واردات؛

سرمایه هایی که با ممنوعیت واردات خودرو رو به فناست

تصمیماتی که از سال گذشته تاکنون برای جلوگیری از واردات خودرو اتخاذ شده متاسفانه تبعات منفی را بر سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه واردات داشته و موجب از بین رفتن فرصت های شغلی و تعدیل نیروهای آموزش دیده در شرکتهای واردکننده خودرو شده است.
نمره مشتریان ایرانی‌به کیفیت خودروها؛

سبقت چینی‌ها از فرانسوی‌ها

در نظرسنجی صورت‌گرفته از بیش از ۱۴ هزار مشتری خودروهای داخلی، مشخص شد میزان رضایت آنها از سطح کیفی محصولات، یک سال پس از تحویل، کاهشی ۷/ ۳ درصدی را تجربه کرده است. در این نظرسنجی، خودروهای مونتاژی ژاپنی کشور کمترین درصد کاهش رضایتمندی را داشته و محصولات کره‌ای، چینی، فرانسوی و ایرانی پشت‌سر آنها قرار گرفته‌اند.
بازی پوپولیستی با قیمت خودرو؛

چرا با وجود زیان هنگفت خودروسازان، سیاست سرکوب قیمت ادامه دارد؟

در شرایطی که قیمت جدید خودروهای داخلی در کارتابل ستاد تنظیم بازار خاک می‌خورد، گویا مجموعه رفتارهای پوپولیستی اجازه اعلام قیمت‌ها را نمی‌دهد و این موضوع، سرگردانی مشتریان و خودروسازان را در پی داشته است.
صفحه  از ۵۰
نظرسنجی
میزان رضایت شما از عملکرد بورس، در سال 1396 چقدر است؟
نظری ندارم
کم
متوسط
زیاد
نظرات و گلایه ها